Jan Algoed is gepokt en gemazeld in marketing-communicatie. En gebeten door technologie. Hij behoort tot de allereerste lichting Germanisten die zinsontleding op een computer-terminal deden. Dat verklaart wellicht waarom z’n vingers aan een toetsenbord zijn blijven plakken.
Vandaag moet je hem vooral de bek niet openbreken over generatieve artificiële intelligentie. Of net wel. Toch als het je bedoeling is om er op een zeer toegankelijke manier grip op te krijgen.
Sprekerspool is blij Jan te kunnen aanbieden als spreker.
Jan Algoed heeft al wel eens vaker een handje toegestoken om nieuwe technologieën bij een breder publiek kenbaar te maken. In 1994 ging dat over het internet. Een kleine tien jaar later over sociale media.
Bij de reclamebureaus waar hij aan de slag was, was Jan verantwoordelijk voor digitale communicatie. In die functie maakte hij ook altijd de vertaalslag van enerzijds nerds en developers naar anderzijds creatievelingen, strategen en mensen in maatpakken. En omgekeerd.
Als creatieveling en strategische marketeer help Jan bedrijven om de juiste klanten aan te trekken. Inbound marketing is voor hem peace of cake. Daarnaast heeft Algoed les aan de Artvelde Hogeschool en Ugent waar hij marketing, ethiek en technologie doceert.
Jan Algoed heeft er sinds jaar en dag zijn missie van gemaakt om de mist rond alle nieuwe technologieën weg te blazen. Want enkel dan wordt duidelijk dat veel schijnbaar ingewikkelde zaken best wel makkelijk en praktisch inzetbaar zijn.
Generatieve Artificiële Intelligentie
Jan dompelt je onder in de wereld van generatieve artificiële intelligentie. Terwijl hij af en toe checkt in hoeverre we nog in staat zijn om natuurlijk van artificieel te onderscheiden.
Authentiek, gepassioneerd en deskundig. Elke spreker verbonden aan Sprekerspool beschikt over deze eigenschappen. Gegarandeerd!