Ann De Bisschop is een pionier in het professionaliseren van welzijn op de werkplek. Ze had de eer om de eerste welzijnsdirecteur in België te zijn bij DPG Media en is sindsdien een zeer gewilde en gepassioneerde spreker geworden over onderwerpen zoals welzijn, werkgeluk en leiderschap.
De Bisschop zette de radiozenders Qmusic en JOE succesvol op de kaart. Daarna legde ze zich toe op het welzijn van de medewerkers van Medialaan. Ze zetelde er in het directiecomité om finaal Wellbeing Director te worden voor de ganse mediagroep.
Haar missie is om bedrijfsleiders te overtuigen welzijn te integreren in hun organisaties, waardoor het een intrinsiek onderdeel van de bedrijfscultuur wordt in plaats van een op zichzelf staand initiatief.
In haar vind je een meer dan deskundige spreker op het vlak van wellbeing (haar stokpaardje), leadership, hybrid working en employee experience.
Sprekerspool is trots om Ann in haar rangen te hebben.
Ann De Bisschop beseft als geen ander dat het werkklimaat en -ritme in veel bedrijven een hoge tol eist. Volgens haar kan het anders en vooral veel beter, en dat inzicht brengt ze op een heel interessante en boeiende manier aan de man. En uiteraard ook aan de vrouw.
In haar eerste boek “Aftellen naar maandag” richtte Ann zich vooral tot de medewerker zélf. In haar tweede boek "Wellbeing = Winst" kiest ze er voluit voor om de bedrijfsleiders en managers aan te spreken over het belang van een proactief en strategisch welzijnsbeleid. Ze wil bedrijven overtuigen van haar 5G-beleid: enkel met Gezonde, Gelukkige, Gemotiveerde, Getalenteerde en Geïnformeerde werknemers ben je als organisatie futureproof.
Medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van een onderneming. Daarom is investeren in het welzijn van de medewerkers geen overbodige luxe maar een absolute must. De coronapandemie heeft de aandacht voor welzijn fors doen toenemen. Er is vandaag binnen organisaties 63% meer aandacht voor de mentale én fysieke gezondheid van de medewerkers.
Ann De Bisschop is een veelgevraagd keynotespeaker in binnen- en buitenland omwille van haar authentieke en hands-on aanpak. In haar keynote kiest ze voor een mix van de concrete tips & tricks uit haar eerste boek. Verder staat ze stil bij wat de rol van de organisatie én de leidinggevende is in het werkgeluk en enthousiasme van de medewerkers, met sterke inzichten uit haar tweede boek.
Ann wil met haar keynote niet enkel INSPIREREN en MOTIVEREN maar ook haar publiek ACTIVEREN met de vele concrete tips die ze aanreikt. Haar keynote 'Hoe slimmer werken je gelukkiger en gezonder maakt' wordt bijzonder gesmaakt.
Authentiek, gepassioneerd en deskundig. Elke spreker verbonden aan Sprekerspool beschikt over deze eigenschappen. Gegarandeerd!